Kami Uruskan Perancangan Pusaka,Wasiat,Hibah dan Urusan Pusaka Arwah. JANGAN TANGGUH! Hubungi kami segera!

Kes Berkaitan Wasiat Untuk Iktibar Bersama

Kes Benar Berkaitan Wasiat Untuk Iktibar Bersama

Harap agar kes-kes ini menjadi teladan dan iktibar kepada kita semua betapa pentingnya wasiat dalam islam. Ia adalah sangat-sangat penting untuk diberi kesedara kepada saudara seislam kita. Mudah! Ianya hanya sekali seumur hidup! 

Kes tuntutan tanah pusaka sehingga 50 tahun
Kes tuntutan tanah pusaka sehingga 50 tahun
Tempoh Urusan Harta Pusaka Terlalu Lama
Tanpa wasiat, proses pengurusan harta pusaka boleh jadi terlalu lama. Antara faktornya ialah tiada persetujuan antara waris-waris, waris telah meninggal dunia, tiada masa untuk uruskan dan tiada pengetahuan untuk menguruskan. Semua urusan ini memakan masa bertahun dan wang kos secara tak langsung, biarlah professional menguruskan untuk anda. 

kematian akibat tiada wasiat islam as salihin
Melibatkan kematian bila mana Syaitan menguasai diri

Pergaduhan Perbalahan Adik Beradik dan Ahli Keluarga Berlarutan
Sepatutnya perebutan harta tidak berlaku. Adik beradik ni masa kecil pergi sekolah bersama-sama, naik basikal bersama-sama, makan aiskrim bersama-sama. Kenapa bila dah dewasa sanggup menetak abang dengan parang? Di mana nilai kekeluargaan? Arwah pasti terkilan jika tahu anak-anak saling berbunuhan berebut rumah pusaka sahaja.

Pentingnya buat surat wasiat islam as salihin
Pentingnya buat surat wasiat islam

Salah Faham dan Kurang Kesedaran; Jom Share Info Wasiat Ini
Kesedaran buat wasiat dikalangan orang bukan islam sangat tinggi. Sebab itu kita tidak pernah dengar orang bukan islam berebut harta dan bertengkar di mahkamah. Mereka jelas dengan pembahagian harta pusaka dan sememangnya wasiat dibuat awal sebelum umur 40 kebanyakkannya. Untuk orang islam, Hukum Faraid adalah jalan terakhir jika tiada persetujuan antara waris-waris. Kalau ada perancangan, wasiat di dahulukan sebelum faraid.



Masa dan Prosedur Harta Pusaka Amat Panjang, Tiada Jalan Pintas
Oleh kerana terlalu inginkan harta pusaka, sanggup untuk mengambil cap jari secara paksa. Perlu difahami bahawa proses pengurusan harta pusaka mengambil masa hingga 1-3 Tahun. Kesabaran amat penting. Jangan bayangkan proses ini selesai dalam masa 1-3 minggu ye.



Kurang ilmu agama + berkeras tentang pesanan arwah : Wasiat boleh betulkan kecelaruan seperti ini
Oleh dek kerana jahil tentang ilmu Faraid, anak-anak sanggup derhaka dengan ibu kandung sendiri. Perlu difahami, jika wasiat telah dibuat, jika ada waris tidak setuju selepas berlaku kematian, maka wasiat akan terbatal dan hukum faraid akan dimulakan. Dan perlu ingat juga, pembahagian harta sepencarian boleh dituntut oleh isteri di Mahkamah Syariah sebelum proses faraid dalam dijalankan Proses Faraid akan menunggu keputusan daripada Mahkamah Syariah dan proses ini mungkin mengambil masa berbulan bulan.





Jangan Ditambah Jumlah Masalah dah Sedia Besar
Dikhabarkan bahawa nilai ini telah meningkat pada 2015 sehingga 66 Bilion! Semakin lama orang islam tidak bertindak menguruskan harta pusaka dengan betul (buat wasiat, hibah dan deklarasi harta sepencarian), selagi itulah masalah pusaka ini tidak selesai dan bertambah tinggi. Dengan kesedaran pentingnya wasiat kepada setiap ketua keluarga islam. 


Saya bantu anda untuk mulakan buat wasiat....jika anda dah berumur 35 dan ke atas, telah berkeluarga, ada anak kecil, ada anak angkat, janganlah bertangguh....

Tak tau cara nak mula buat wasiat? Ini caranya= <KLIK SINI>

Whatsapp FairuzRamli 0134 555 888 SEGERA


Buat Wasiat Amat Mudah!

Untuk Lebih Tips Terkini, Sila LIKE Page FB Saya https://www.facebook.com/suratwasiatislam